نحوه شستشوی صندلی اداری و نگهداری از آن ها

شستشوی صندلی اداری

شستشوی صندلی اداری

شستشوی صندلی اداری یکی از مهم ترین کارها در نگهداری صحیح صندلی و مراقبت از ان است. به طور کلی یکی از مهم ترین کارهایی که برای افزایش طول عمر صندلی می‌توان انجام داد، شستن و تمیز کردن ان است.

یکی از پرفروش ترین صندلی های اداری، صندلی چرم است و به دلیل اینکه قیمت صندلی چرم اداری تقریبا از دیگر صندلی ها بیشتر است پس تميز كردن صندلي چرم اداری بسیار اهمیت دارد.

همان طور که می‌دانید کارمندان یک شرکت ساعات زیادی را در طول روز بر روی صندلی می‌نشینند به هیمن دلیل اگر صندلی تمیز نباشد ممکن است از نشستن روی آن احساس خوبی نداشته باشند. نشستن بر روی یک صندلی تمیز می‌تواند حس بسیار خوبی به شما بدهد. بنابراین برای تمیز کردن صندلی اداری هیچ کوتاهی نکنید.

در این مقاله از فروشگاه سیترال با ما باشید تا اطلاعات کاملی درباره شستن صندلی پارچه ای اداری و چرمی به دست آورید.

تميز كردن صندلي چرم اداری

دلایل شستشوی صندلی اداری

همان طور که در مطالب بالا گفته شد، شستشوی صندلی اداری اهمیت بسیار زیادی دارد که مهم ترین دلایل آن به شرح زیر می‌باشند:

حفظ بهداشت و سلامت کارمندان

صندلی‌های اداری برای مدت طولانی تحت تماس با بدن قرار می‌گیرند و ممکن است باعث جمع شدن آلودگی‌ها و عرق بدن شود. شستشوی منظم صندلی‌ها بهداشت و سلامت کاربران را حفظ می‌کند و از شیوع آلرژی، عفونت‌ها و بوی نامطبوع جلوگیری می‌کند.

ظاهر زیبای محیط کار

صندلی‌های پاک و تمیز به محیط اداری ظاهری مرتب و حرفه‌ای می‌بخشند. این موضوع می‌تواند تأثیر بزرگی بر کسب و کار و همچنین روحیه کارکنان داشته باشد. حتی زیبا بودن محیط نیز می‌تواند در ذهن ارباب رجوع نیز تاثیر بگذارد.

افزایش دوام صندلی

شستشوی صندلی اداری به طور منظم باعث افزایش دوام و عمر مفید آن‌ها می‌شود. ذرات آلودگی و لکه‌ها ممکن است به طور تدریجی به جنس صندلی نفوذ کرده و به صندلی آسیب برسانند. با شستشوی منظم، صندلی‌ها به خوبی حفظ می‌شوند و مدت زمان استفاده و طول عمر ان ها آن‌ها افزایش می‌یابد.

کاهش بوی نامطبوع

صندلی‌های آلوده و کثیف ممکن است بوی نامطبوعی را در محیط اداری ایجاد کنند. با شستشوی صندلی‌ها، بوی نامطبوع کاهش می‌یابد و محیط کاری بهتر و خوشبوتر می‌شود.

شستن صندلی پارچه ای اداری

مطلع شدن از آسیب دیدگی های صندلی

با تمیز کردن صندلی اداری می‌توانید متوجه آسیب دیدگی های آن نیز بشوید. هرچه زودتر متوجه این آسیب دیدگی ها بشوید، راحت تر و با هزینه کمتر می‌توانید مشکل صندلی ها را برطرف کنید.

شستشوی صندلی اداری به صورت دوره ای باعث می‌شود شما بتوانید به خوبی قسمت های مختلف صندلی را بازرسی کرده و متوجه آسیب دیدگی ها بشوید.

به عنوان مثال اگر پایه صندلی دچار آسیب کوچکی شده باشد، می‌توانید خیلی زود و با پرداخت هزینه کم آن را رفع کنید.

حفظ ظاهر و کیفیت جنس

صندلی‌های اداری معمولاً با جنس‌های مرغوبی ساخته می‌شوند و شستشوی منظم آن‌ها باعث حفظ ظاهر و کیفیت جنس صندلی می‌شود. این موضوع باعث می‌شود صندلی‌ها همواره زیبا و جذاب به نظر برسند.

به طور کلی، شستشوی منظم صندلی‌های اداری از لحاظ بهداشتی، ظاهری و عملکردی بسیار مهم است و باید به طور دوره‌ای انجام شود.

نحوه تمیز کردن صندلی اداری

همان طور که می‌دانید صندلی های مختلفی در بازار موجود است که آشنایی با نحوه تمیز کردن آن ها اهمیت بسیار زیادی دارد. در ادامه روش هایی برای تمیز کردن صندلی چرمی و پارچه ای را برای شما بیان خواهیم کرد:

تميز كردن صندلي چرم اداری

یکی از پراستفاده ترین صندلی های اداری، صندلی چرم است. همان طور که در مطالب بالا گفته شد، قیمت صندلی چرم اداری نیز نسبت به دیگر صندلی ها بیشتر است. بنابراین داشتن اطلاعاتی درباره تميز كردن صندلي چرم اداری اهمیت بسیار زیادی دارد.

اگر چرم استفاده شده در صندلی، تیره رنگ باشد مطمئنا تمیز کردن آن خیلی راحت تر خواهد بود.

برای شستشوی صندلی اداری چرمی بهتر است ابتدا با استفاده از یک دستمال نرم و مرطوب، سطح صندلی را به دقت پاکسازی کنید.

بعد از دستمال کشیدن می‌توانید از یک واکس چرم مخصوص استفاده کنید. این واکس به عنوان یک مرطوب‌کننده و محافظ برای چرم عمل می‌کند و به صندلی شما درخشش و جلا می‌بخشد.

توجه داشته باشید که هرگز از محلول‌های شوینده قوی، مواد حاوی الکل یا مواد شیمیایی قوی استفاده نکنید، زیرا ممکن است به چرم آسیب برساند. همچنین، هرگز از مواد خشن مانند برس نایلونی برای تمیز کردن صندلی استفاده نکنید، زیرا ممکن است سطح چرم را خراشیده و آسیب برساند.

شستن صندلی پارچه ای اداری

دومین موردی که می‌خواهیم در رابطه با شستشوی صندلی اداری برای شما بیان کنیم، شستن صندلی پارچه ای اداری است.

تمیز کردن صندلی های اداری با روکش پارچه ای بسیار مهم است. برای شروع باید روی صندلی‌ها راا یک جاروبرقی محکم بکشید تا گرد و غبار از سطح آنها خارج شود. سپس می‌توانید با استفاده از یک دستمال نم لکه‌های موجود را پاک کنید.

اما نکته مهمی که باید به خاطر داشته باشید، این است که برای شستشوی صندلی‌ها از مواد شوینده مانند انواع پودر یا مایع ها استفاده نکنید. استفاده از این مواد می‌تواند صندلی‌ها را آسیب برساند و باعث نابودی آنها شود. علاوه بر این، پس از شستشو، آب ممکن است به فوم درون صندلی نفوذ کند و باعث رشد و تکثیر باکتری‌ها و میکروب‌ها شود. این ممکن است به تشکیل کپک و قارچ در صندلی منجر شده و باعث پوسیدگی روکش و بدنه صندلی شود.

قیمت صندلی چرم اداری

کلام آخر درباره شستشوی صندلی اداری

همان طور که از مطالب بالا می‌توان متوجه شد، شستشوی صندلی اداری اهمیت بسیار زیادی دارد چرا که علاوه بر داشتن محیط زیبا، از سلامت قطعات نیز مطمئن خواهید شد. این کار باعث می‌شود عمر مفید صندلی شما بسیار افزایش پیدا کند.

سایت سیترال یکی از بهترین با سابقه دار ترین تولید کنندگان صندلی اداری است. این مجموعه محصولات خود را با کیفیتی بسیار بالا  و قیمت مناسب روانه بازار می‌کند. برای اطلاع از قیمت صندلی چرم اداری یا هر نوع صندلی دیگری می‌توانید با این مجموعه تماس گرفته تا متوجه پایین بودن قیمت ها نسبت به دیگر سایت ها بشوید.

به همین دلیل است که می‌گوییم سیترال، یکی از بهترین سایت ها برای خرید صندلی اداری است.

 

محمد حسین لطفیان
ارسال دیدگاه